Wypowiadający się w imieniu francuskie prokuratury Brice Robin opisał podczas konferencji prasowej, jakie treści zawiera zapis z czarnej skrzynki rozbitego we wtorek w Alpach Airbusa A320. Jak mówi cytowany przez Polską Agencję Prasową Robin, drugi pilot był sam w kokpicie, świadomie zaczął obniżać wysokość lotu i odmówił otwarcia drzwi do kabiny. Według śledczych takie zachowanie można interpretować jako “wolę zniszczenia samolotu”.

Przez pierwsze 20 minut zapisu słychać normalną rozmowę, w jej trakcie nie dzieje się nic szczególnego. Później słychać, jaki pilot przygotowuje procedurę wstępną przed lądowaniem – czytamy w depeszy PAP. Następnie kapitan miał poinformować drugiego pilota, że opuszcza kokpit i prosi go o przejęcie sterów.

Gdy drugi pilot pozostał sam w kokpicie, uruchomiono procedurą schodzenia maszyny do lądowania. “Następnie słychać kilka wezwań kapitana proszącego o możliwość wejścia do kokpitu. Kapitan był widziany przed drugiego pilota, nie ma żadnej odpowiedzi. Kapitan puka, nie ma odpowiedzi. Słychać głos oddechu w kokpicie i będzie towarzyszył on do końca nagrania” – mówił przedstawiciel francuskiej prokuratury.

Później słychać głosy z wieży kontroli, jednak pilot nie odpowiadał. Wówczas kontrolerzy wezwali do uruchomienia komunikatu SOS w samolocie, jednak bezskutecznie. Jednocześnie informacje z urządzeń świadczą o podchodzeniu do lądowania. Na nagraniu słychać też głosy świadczące, że ktoś próbował dostać się do kokpitu.

Prokurator zaznaczył, że pilot odmówił otarcia drzwi kokpitu z własnej woli. “Można to zinterpretować jako wolę zniszczenia samolotu” – skomentował. Robin. Według niego pilot prawdopodobnie świadomie nie wpuścił kapitana do kokpitu, świadomie też nie uruchomił procedury alarmowej i skierował samolot w dół. Maszyna przed rozbiciem się miała się ześlizgnąć ze stoku góry.

PAP / Kresy.pl

6 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply

  1. jerzyjj
    jerzyjj :

    Obserwując otaczającą nas rzeczywistość, a nie wirtualne kłamstwo, którym machina propagandowa Euroatlantyckiego Imperium Zła (US &EU) faszeruje obywateli, trudno jest uwierzyć, że ludzkość mogła dojść do tak głębokiego upadku.
    Gorączkowe przygotowania do nuklearnego konfliktu z Rosją, pchnęły NATO do wielkich manewrów na zachodzie Europy z udziałem niedopracowanego systemu broni laserowej HELLADS[v] użytego do przechwytywania rakiet balistycznych, w rezultacie czego Lufthansa Flifght LH 1172 cudem uniknął katastrofy dwa tygodnie temu, a Germanwings Flight 9525 roztrzaskał się wczoraj w Alpach zabijając 150 osób nim podróżujących[vi].
    Nie potrzeba specjalnie podkreślać, że zachodnia opinia publiczna nigdy nie uzyska informacji na ten temat, a miast niej nakarmiona zostanie kolejnym kłamstwem, jak to miało miejsce z zestrzeleniem malezyjskiego samolotu nad Donbasem przez ukraiński myśliwiec, o którą to zbrodnię oskarża się Rosje. Pomimo to, prawdy nie da się całkowicie ukryć. Przecieki o przyczynach katastrofy samolotu Germanwings dotarły zapewne do jej pracowników, którzy en masse nie stawiają się do pracy, licząc na doczekanie końca manewrów w domowym zaciszu[vii]. Sytuacja ta spowodowała odwołanie wielu lotów tego przewoźnika. Nie spowodowała jednak zmitygowania Amerykanów, którzy całą parą szykują się do wojny totalnej w przestrzeni okołoziemskiej[viii].