PB: Dobra zmiana pogrążyła „Wyborczą”

W pierwszym kwartale 2016 r. wydawca “Gazety Wyborczej” stracił 7,2 mln zł – czytamy na portalu Puls Biznesu. Spółce Agora ciąży zwłaszcza segment prasy.

Choć Agora jako spółka miała na poziomie EBITDA 28 mln zł zysku i 3 mln zł na poziomie EBIT, to nie odnotowała żadnego zysku w segmencie prasy. Na poziomie EBIT straciła w nim 2,8 mln zł, zaś na poziomie EBIDTA – 0,4 mln zł. Spółka przyznaje, że spadła sprzedaż jej tytułu flagowego, „Gazety Wyborczej”, a także wpływy z reklam.

Pomimo wzrostu ceny „Wyborczej”, przychody z jej sprzedaży w ujęciu rok do roku spadły o 6,8 proc., tj. do 25,9 mln zł. Z kolei w stosunku do pierwszego kwartału ubiegłego roku sprzedaż reklam w tym dzienniku spadła aż o 21,5 proc. i wyniosła 17,5 mln zł.

Pb.pl/ Kresy.pl

2 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply

    • mix
      mix :

      Też byłem zdziwiony, że kasa dla Michnika nie została obcięta do zera, ale to mogą być jakieś umowy o długim terminie pozawierane jeszcze przez polszewię. Trzeba byłoby znać szczegóły, no i oczywiście pociągnąć winnych do odpowiedzialności – niech teraz płacą z własnej kieszeni.