Spółki zajmujące się promocją Litwy za granicą wykorzystują do tego celu zdjęcia, które nie tylko nie są ich autorstwa, ale do tego nie przedstawiają niczego wspólnego z Litwą. Szefowa litewskiego Departamentu Turystyki podaje się do dymisji.

Spółki marketingowe Open Agency i Turinio rinkodara wygrały przetarg wart 140 tys. euro na promocję Litwy w sieciach społecznościowych. Warunkiem konkursu było zamieszczenie 700 zdjęć, z czego połowa miała być własna. Tymczasem na Facebooku zaczęto zamieszczać fotografie z portali takich jak Shutterstock czy Flickr. Ponadto, poszczególne zdjęcia nie miały z Litwą nic wspólnego.

Sprawa wywołała falę oburzenia wśród internautów. Na Facebooku zaczęły pojawiać się prześmiewcze obrazki, przedstawiające słynne światowe obiekty oznaczone hashtagiem #realisbeautyful. Do akcji dołączył również premier Saulius Skvernelis. Zamieścił na swoim profilu Facebookowym zdjęcie budynku Komisji Europejskiej w Brukseli z dopiskiem „Od jutra rząd przenosi się do nowej siedziby w Karolinkach”.

Jurgita Kazlauskienė, szefowa Departamentu Turystyki, już podała się do dymisji.

Przeczytaj: Litwa wybuduje płot na granicy z obwodem kaliningradzkim

Czytaj również: AWPL-ZChR pokazuje dwulicowość litewskich konserwatystów

Zw.lt / Kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply