Jeden z operatorów komórkowych w Czechach usunął swoją reklamę, w której w negatywny sposób prezentowano Polaków. Stało się to po proteście polskiej ambasady w Pradze.

Jeden z operatorów komórkowych w Czechach usunął swoją reklamę, w której w negatywny sposób prezentowano Polaków. Stało się to po proteście polskiej ambasady w Pradze.

Decyzję podjął prezes firmy Milan Vaszina. W specjalnym oświadczeniu wyraził ubolewanie z powodu faktu, że spot spotkał się z chłodnym przyjęciem z polskiej strony.

Jest nam przykro, że nasza reklama, która od dłuższego czasu opiera się na przerysowaniach i specyficznym poczuciu humoru, mogła kogoś urazić. Mimo że jesteśmy przekonani, iż reklama zarówno z punktu widzenia etyki, jak i prawa jest w porządku, zdecydowaliśmy się na jej usunięcie – i to jeszcze przed spotkaniem z panią ambasador– powiedział aszina.

Europoseł Kazimierz Ujazdowski mówi, że MSZ musi reagować na działania, które obrażają dobre imię Polaków.

Chciałoby się, żeby takiej determinacji i stanowczości było więcej, ponieważ zdarza się, że w zachodnioeuropejskich mediach dochodzi do obrażania Polaków. Gdyby reakcja była szybka i stanowcza, przyzwyczailibyśmy zagranicznych partnerów do tego, iż Polska dba o swoje dobre imię i reaguje stanowczo. Wydaje mi się, że w przypadku czeskich reklam bierze się to z jakiegoś kulturowego prymitywizmu. Chciałbym, żeby takich zdecydowanych reakcji jak ta, było znacznie więcej. Wtedy możemy liczyć na to, że Polacy nie będą obrażani, bo kto szanuje sam siebie, wymusza szacunek– powiedział Kazimierz Ujazdowski.

RIRM/KRESY.PL

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply