„Agora ze względu na wolniejszą dynamikę rynku reklamowego koncentruje się na transformacji cyfrowej, rozwoju sieci kin Helios oraz uruchomieniu kanału telewizyjnego” – poinformował prezes Bartosz Hojka. Dodał, że jednym z priorytetów zarządu jest utrzymanie rentowności segmentu prasowego, a w najbliższym czasie spółka nie planuje kolejnych zwolnień i zamknięć tytułów.

– Jeśli chodzi o perspektywę na czwarty kwartał 2016 roku, to mamy poczucie, że utrzymuje się wrażenie niepewności sytuacji makroekonomicznej i legislacyjnej, co nie pozostaje bez wpływu na sytuację na rynku reklamy. Można zauważyć ostrożną postawę reklamodawców, jeśli chodzi o ich wydatki– powiedział Hojka podczas konferencji prasowej.

W związku z tym zakładamy, że jakkolwiek wzrosty na rynku reklamowym mają szansę się utrzymać, to jednak dynamika będzie wolniejsza niż zakładaliśmy na początku roku. Mając to na uwadze, będziemy bardziej selektywnie podchodzić do naszych wydatków inwestycyjnych w biznesach reklamowych, ale jednocześnie konsekwentnie będziemy realizować nasze największe projekty w Heliosie czy w reklamie zewnętrznej i koncentrować się na transformacji cyfrowej– dodał.

Prezes poinformował, że obecnie jednym z priorytetów zarządu jest utrzymanie rentowności segmentu prasowego.

Utrzymanie rentowności prasy to jeden z najważniejszych celów, który zarząd realizuje– powiedział Hojka.

W październiku spółka wprowadziła nowe ceny prasy drukowanej, zrezygnowała też z wydawania bezpłatnego dziennika oraz portalu internetowego Metrocafe. Ponadto Agora szuka oszczędności poprzez zmniejszenie kosztów druku i kosztów produkcji.

Wcześniej, zarząd spółki informował, że planuje zwolnienia do 135 pracowników zatrudnionych w Agorze, czyli 6,8 proc. zatrudnionych obecnie w spółce, w okresie do 31 grudnia 2016 roku.

Prezes zapytany czy spółka w najbliższym czasie planuje kolejne projekty restrukturyzacyjne odpowiedział, że obecnie nie ma takich planów, jednak nie wyklucza tego w przyszłości.

– Na dzisiaj nie mamy takich planów, natomiast jesteśmy w trakcie pracy nad budżetem na 2017 rok, rozważamy różne scenariusze, przygotowujemy różne warianty. Póki co, realizujemy plan, który rozpoczęliśmy w trzecim kwartale. Liczymy na jego pozytywne rezultaty. Natomiast z całą pewnością i teraz i od początku przyszłego roku będziemy uważnie przyglądać się skutkom tych działań– powiedział.

– Zamierzamy reagować na trudności tak, jak reagowaliśmy w trzecim kwartale, w skali stosownej do skali problemu, z którym będziemy się mierzyli w kolejnych kwartałach– dodał.

Prezes poinformował, że spółka chce jednocześnie rozwijać się w obszarach dotyczących oferty cyfrowej, obecności w internecie, cyfrowej prenumeraty gazet, czy też oferty wideo. Agora mocno stawia też na rozwój sieci kin Helios i nowy kanał telewizyjny, który ruszy 2 grudnia. Spółka w ciągu 4-5 lat chce zainwestować w niego około 20-30 mln zł, z czego 10 mln zł zostało już zainwestowane na początku projektu. Według zarządu, stacja ma szanse osiągnąć rentowność po przekroczeniu progu oglądalności w przedziale 1-1,15 proc. Spółka zakłada, że zdarzy się to w przeciągu najbliższych 4-5 lat.

Na poprawę wyników spółki w krótkim terminie powinna wpłynąć też transakcja sprzedaży nieruchomości w Łodzi. W październiku Agora zawarła warunkową umowę sprzedaży prawa użytkowania wieczystego dwóch nieruchomości w tym mieście.Łączna cena sprzedaży wyniesie 9,7 mln zł netto, a pozytywny wpływ tej transakcji na wynik operacyjny grupy w IV kwartale 2016 r. wyniesie ok. 6 mln zł. Spółka nie wyklucza sprzedaży kolejnych nieruchomości w przyszłości.

Sprzedaż nieruchomości w Łodzi to efekt naszego przeglądu operacyjnego. (…) Nie ukrywam, że mamy zainteresowanie tego typu nieruchomościami, będziemy pewnie podejmowali jakieś decyzje. Taki przegląd wykonaliśmy i zastanawiamy się co z tym zrobić– powiedział Grzegorz Kossakowski, członek zarządu.

Wyniki finansowe grupy Agora za III kwartał były gorsze od oczekiwań ekonomistów. Strata netto przypadająca na akcjonariuszy jednostki dominującej spółki wyniosła 14,5 mln zł wobec konsensusu 11,3 mln zł straty. Strata EBIT wyniosła 9,7 mln zł (4,4 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku), a EBITDA 14,9 mln zł (19,8 mln zł w III kw. 2015 r.).

W podziale na segmenty, wyniki finansowe Agory rozkładają się nierównomiernie. Najgorzej w III kwartale wypadł segment radio i druk – ze stratą EBIDTA na poziomie 1,2 mln zł. EBIDTA w segmencie prasa wyniosła 1,2 mln zł, a w segmencie reklama zewnętrzna i internet 8 mln zł. Najlepsze wyniki spółka zanotowała w segmencie film i książka z EBIDTA w wysokości 12,9 mln zł.

Przychody Agory sięgnęły 273,4 mln zł, wobec 259,8 mln zł w III kwartale 2015 roku. Prezes poinformował, że przychody spółki utrzymały się w trendzie wzrostowym głównie dzięki wyższym wpływom ze sprzedaży biletów do kin.

kresy.pl/ pap

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply