Piotr Gliński uczestniczył w sympozjum Amerykańsko-Polskiej Rady Doradczej (APAC).

Przedstawiciele polskiego rządu oraz środowisk polonijnych uczestniczyli w debacie w Fundacji Kościuszkowskiej na temat roli kultury w kształtowaniu obrazu Polski i Polaków za granicą, w tym w USA. Referenci stwiedzili, że wizerunek Polski nie jest dobry. Podkreślali, że nie jest on dobry.

Wicepremier powiedział: Musimy wzmocnić walkę o wizerunek Polski. W Polsce staramy się zmieniać odpowiedzialne za to instytucje, co nie jest proste, bo zasobów jest niewiele i zaszłości są okropne. Musimy przełamywać różne interesy instytucjonalne, ale staramy się to robić. Bardzo dużo rzeczy już zrobiliśmy.

Według Glińskiego polska dyplomacja kulturalna powinna działać w służbie państwa demokratycznego i pomagać w realizacji strategicznych celów polityki zagranicznej poprzez promocję kultury polskiej na świecie.

Dodał jednocześnie, że rozpoznawalności marki narodowej Polska jest bardzo słaba. Stworzenie polskiej marki nazwał trudną i skomplikowaną misją. Powiedział: Musimy w pierwszym rzędzie bronić naszych interesów, aniżeli koncentrować się tylko na wymianie kulturalnej, co jest także istotne. Potrzebna jest bardzo aktywna, sugestywna i inteligentna polityka promująca nasze kulturalne i polityczne interesy w świecie.Wicepremier dodał, że w polsce promocją pozytywnego potencjału Polski już teraz zajmuje się wiele instytucji. Podkreślił konieczność zwiększenia skuteczności istniejących już instytucji, wskazując konkrenie na Polską Agencję Prasową. Według ministra powinna ona w większym stopniu kierować się do zagranicznych odbiorców przekazując informacje o Polsce.

kresy.pl / onet.pl

2 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply