Solaris europejską potęgą trolejbusową

Udział firmy Solaris w europejskim rynku trolejbusów sięgnął w 2014 roku 70%. Nieźle radzi sobie także na rynku tramwajów, a także autobusów – w tym także elektrycznych.

„Trolejbusy to każdego roku od kilku do kilkunastu procent w strukturze naszej sprzedaży. Nasz udział w europejskim rynku tych pojazdów w 2014 r. sięgnął 70 procent” – wyjaśniał w rozmowie z serwisem Newseria Biznes rzecznik prasowy Solarisa, Marcin Figaszewski.

„W Polsce trolejbusy, które są ekologicznym i zeroemisyjnym środkiem transportu, jeżdżą tylko w trzech miastach. W Gdyni, Lublinie i w Tychach. Ale w Europie to popularny środek transportu, który jest alternatywą dla autobusu czy tramwaju” – powiedział Figaszewski. Solarisy Trollino są używane m.in. w Tallinnie, Rydze, Kownie, Budapeszcie, Debreczynie, Cagliari i Neapolu. Rzecznik firmy przyznał, że w tym segmencie rynek zagraniczny jest dla niej dużo ważniejszy niż polski.

Solaris radzi sobie dobrze także w segmencie autobusów, w tym także elektrycznych. „Pierwsze tego typu pojazdy sprzedaliśmy także na rynku polskim. Autobusy pojechały do Jaworzna, Ostrołęki, Warszawy i Inowrocławia” – powiedział rzecznik firmy wskazując, że w ubiegłym roku producent sprzedał 26 pojazdów tego rodzaju. Jednocześnie, Warszawa planuje ogłosić podobne przetargi w tym i przyszłym roku, zaś Jaworzno do 2017 roku chce kupić do 25 autobusów tego rodzaju. Autobusy elektryczne są sprzedawane również za granicę, głównie do Niemiec, gdzie trafiają również tramwaje firmy Solaris. Zainteresowanie nimi wyrażają także miasta czeskie, austriackie, szwedzkie oraz hiszpańskie.

Figaszewski przyznaje, że między pojazdami dostarczanymi na rynek polski i zagraniczny nie ma różnicy, choć na tym ostatnim popularność zyskują nowe rozwiązania. Przykładowo, powoli staje się standardem wyposażenie pojazdu w bezprzewodowy Internet, zaś hitem w ostatnim czasie, wymaganym coraz częściej przez zamawiających, są gniazdka USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Newseria.pl / Kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply