Polskie gry podbijają Amerykę

“Dying Light” i “Wiedźmin 3: Dziki gon” znalazły się w dziesiątce najlepiej sprzedających się gier w Stanach Zjednoczonych w pierwszej połowie 2015 r.

Dane na temat sprzedaży gier w USA opublikował serwis magazynu “Fortune”. “Dying Light” zajęło siódmą pozycję, a “Wiedźmin 3”, który premierą miał dopiero w maju 2015 r. – dziewiątą.

Polskie produkcje znalazły się wśród nowych części takich zagranicznych serii jak Mortal Kombat, Grand Theft Auto, Battlefield czy Call of Duty.

Dziennikarz Kamil Jasieński z radiowej Czwórki uważa, że polscy producenci wyszli już z poziomu regionalnego na światowy, a ostatnie sukcesy są tego dowodem.

forsal.pl/KRESY.PL

2 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply

  1. pol_ak
    pol_ak :

    Ciekawe tylko jak wygląda własnośc marki… Techland się ostatnio przejechał z Dead Island, pokłócił się z wydawcą gier i Dead Island 2 robi już inna ekipa, a oni rozpoczeli swój nowy projekt Dying Light. Inna znana marka Call of Juarez należy z kolei do Ubisoftu, z DL Techland mam nadzieję że postawił na swoim i zachował własność marki. W końcu wyszli już z etapu kolonializmu softwareowego 🙂 A twórcy Wiedźmina od początku zachowali swoją markę jeśli się nie mylę i to oni rozdają karty 🙂 Brawa.

    • mis_uszatek
      mis_uszatek :

      DI od początku był własnością wydawcy a nie producenta, taką podpisali umowę. Techlad na niczym się nie przejechał. Widać że kompletnie nie wiesz o co chodzi. Wydawca płaci wykonawcy/wykonawcą za zrobienie gry, sam zajmując się marketingiem, dystrybucją itp. W zamian dzielą się zyskiem, ale prawa do marki w większości przypadków ladują u wydawcy. Jak się wykonawcy nie podoba, to niech sam zainwestuje swoje pieniądze. I to Właśnie zrobił Techland.