PKP Intercity prowadzi rozmowy z Ukrzalyznicą (UZ) w sprawie dodatkowego połączenia kolejowego między Przemyślem i Lwowem. Połączenie planowano uruchomić już przed rokiem, ale z uwagi na zastrzeżenia po stronie ukraińskie kursy nie znalazły się ostatecznie w rozkładzie jazdy.

Rok temu PKP Intercity chciały uruchomić nowy, dzienny pociąg łączący Przemyśl ze Lwowem obok nocnego połączenia pociągiem Lwów – Express w relacji Wrocław Główny – Lwów zestawionego wyłącznie z wagonów sypialnych i stąd nie atrakcyjnego dla mieszkańców Podkarpacia. Pociąg dzienny miał umożliwić dogodny wyjazd do najważniejszego miasta na zachodniej Ukrainie bezpośrednim pociągiem z miejscami siedzącymi. Kurs miał być obsługiwany taborem ukraińskim po torze szerokim. Dodatkowy pociąg ostatecznie nie znalazł się jednak w rozkładzie jazdy.

Planowane połączenie w relacji Przemyśl – Lwów to wynik kooperacji kolei polskich i ukraińskich, a ponieważ strona ukraińska zgłosiła nam pewne uwagi, nadal trwają prace nad ofertą– zapewniała na początku tego roku przedstawicielka spółki. Przewoźnik zapewniał jednak, że nie kończy prac nad uruchomieniem tego pociągu i rozważał uruchomienie połączenia na wiosnę.

Choć pociąg Przemyśl – Lwów nie pojawił się w grafiku połączeń do tej pory, przewoźnik kontynuuje rozmowy ze stroną ukraińską. Mogą one skutkować rozpoczęciem obsługi tego międzynarodowego połączenia w rozkładzie jazdy 2016/17. PKP Intercity zapewnia, że nie zapadły jeszcze żadne wiążące ustalenia. Wprowadzenie dodatkowego pociągu do rozkładu jazdy pozostaje więc póki co tylko jedną z rozpatrywanych opcji. – Jeżeli otrzymamy decyzję w tej sprawie, na pewno o tym poinformujemy– zapewnia przedstawicielka spółki.

Czytaj również: PESA weźmie udział w modernizacji ukraińskich kolei.

Ewentualne uruchomienie nowego kursu do Lwowa byłoby drugim w tym roku – po dołączeniu do pociągu TLK „Hańcza” grupy wagonów do Grodna – rozszerzeniem siatki połączeń PKP Intercity na wschód. Stworzyłoby także pierwszą potencjalnie konkurencyjną cenowo alternatywę dla transportu drogowego. Jedyny pociąg przekraczający granicę w Medyce jest bowiem znacznie droższy niż autobusy, bo do ceny biletu międzynarodowego trzeba doliczyć opłatę za miejsce sypialne.

Możliwe więc, że Podkarpacie uzyska niebawem dwa nowe połączenia międzynarodowe. Niedawno tamtejszy samorząd wojewódzki zapowiedział bowiem, że dąży do uruchomienia pociągów regionalnych z Rzeszowa przez Krosno, Sanok, Zagórz, Komańczę i Łupków do Medzilaborzec lub Humiennego na Słowacji. Podobnie jak w przypadku połączenia do Lwowa, wciąż jednak nie zapadły w tej sprawie żadne wiążące decyzje

kresy.pl/ Rynek Kolejowy

1 odpowieź

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply