Protestujący pod siedzibą brytyjskiej kompanii medialnej BBC skorzystali z plakatu stworzonego dla oprotestowania dezinformacji niemieckiej telewizji ZDF.

Około 40 osób zgromadziło się wczoraj na pikiecie pod siedzibą brytyjskiego nadawcy BBC. Obok nikt pojawił się umieszczony na lawecie billboard z sygestywną grafiką i tekstowym przypomnieniem, że “obozy śmierci były nazistowskie [i] niemieckie”. Projekt plakatu jest inicjatywą Fundacji Tradycji Miast i Wsi, która postanowiła zareagowac na zniesławiające Polskę kłamstwa niemieckiej telewizji ZDF. Laweta z billboardem pojawiła się już w Bonn i Mainz, a potem Brukseli.

Protest w Londynie został wywołany podobnie fałszywą narracją, jaka pojawiła się stronie internetowej brytyjskiego nadawcy. Jeden z artykułów BBC zawierał bowiem stwierdzenie, że “Holocaust nie byłby możliwy”, gdyby Niemcom nie pomagali przedstawiciele innych narodów Europy. Wśród kolaborantów wymienił między innymi “polskich kolejarzy”. “Wielokrotnie zdarzało się, że programy emitowane przez BBC zawierały nieprawdziwe informacje o rzekomej winie Polaków za popełnioną na narodzie żydowskim zbrodnię Holokaustu” – powiedział PAP Tomasz Muskus z Komitetu Obrony Polski w Londynie, który przyłączył się do pikiety.

Sama BBC wycofała się ze swojego stwierdzenie po interwencji Ambasady RP w Londynie. Na stronie internetowej pojawiła się adnotacja, że „usunięto odniesienie do polskich maszynistów pośród osób kolaborujących z Niemcami, którzy w rzeczywistości byli zmuszeni do pracy siłą podczas niemieckiej okupacji (Polski)”. Już dziś billborad pojawi się w znanym ośrodku akademickim Cambridge.

Czytaj także: Niemiecka telewizja ZDF usuwa posty hashtagiem #GermanDeathCamps pod swoimi wiadomościami

polskieradio.pl/kresy.pl

1 odpowieź

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply

  1. mazowszanin
    mazowszanin :

    Jak na mój gust, o tym proteście powinny zostać poinformowane wszystkie stacje telewizyjne i gazety w stosownych powiadomieniach mailami, poprzez portale społecznościowe itp. wraz z informacją o terminie pojawiania się w ich miastach/krajach, tak aby umożliwić pojawianie się stosownych relacji robionych przez zagranicznych dziennikarzy, w możliwie największej liczbie źródeł mediów. Tylko taka działalność, wraz z dodatkowymi działaniami przy okazji rocznic wyzwolenia KL Auschwitz (poprzez zaistnienie w tle z takim billboardem) może dać efekty.