Strona www.kresy.pl wykorzystuje pliki cookies (po polsku ciasteczka)

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania naszego serwisu. Dowiedz sie więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy. Polityka cookie.

Wesprzyj portal:
Zdjęcie ilustracyjne. Fot. depo.ua

Uruchomiono nową trasę z Chin do Europy Środkowej: przez Pireus i Bałkany na Węgry

Dodane przez Lipinski
Opublikowano: Czwartek, 09 lutego 2017 o godz. 10:10:37

 

Pierwsze pociągi z towarami z Chin, które przypłynęły do portu w greckim Pireusie, przybyły na Węgry. Inicjatywa ta jest częścią ważnego chińskiego projektu infrastrukturalnego, tzw. Bursztynowego Szlaku.



Opodatkuj się!
W grudniu otrzymaliśmy od Was 3 272,00 zł. Serdecznie dziękujemy za wsparcie!.

We wtorek do Budapesztu zawitały dwa pierwsze pociągi z kontenerami z Chin. Zostały one uruchomione na nowej trasie COSCO Shipping Group. Najpierw towary, głównie meble, zostały załadowane na statek w chińskim Ningbo. Po dotarciu do portu w Pireusie w Grecji przeładowano je na wagony kolejowe i wysłane na Węgry. Port w Pireusie od zeszłego roku również należy do COSCO. Pokonanie całej trasy zajęło 26 dni. Z Budapesztu do Pireusu powędrowały z kolei towary eksportowe Węgier. Cały proces jest zaś realizowany jako inicjatywa dotycząca transportu intermodalnego.

Jedną z kluczowych inicjatyw infrastrukturalnych Chin w rejonie Bałkanów jest budowa połączenia kolejowego Belgrad-Budapeszt. Ma ono umożliwić efektywniejsze dystrybuowanie importowanych z Chin towarów.

W czerwcu 2016 roku ekspert ds. Chin Radosław Pyffel z Centrum Studiów Polska-Azja wyjaśniał, że jest to element chińskiej inicjatywy infrastrukturalnej w Europie, tzw. Bursztynowego Szlaku:

- W Serbii mówi się o połączeniu kolejowym z Belgradu do Budapesztu. Na Dunaju został tam wybudowany most. Jeszcze ciekawiej jest w Czarnogórze, gdzie budowa autostrady przez Chińczyków stanowi wręcz 1/3 PKB tego kraju. (…) Chińczycy chcą zbudować sieć szybkich kolei od Pireusu  – szczególnie w kontekście projektu Nowego Jedwabnego Szlaku - na północ. O Polsce mówi się w kontekście globalnego chińskiego projektu [Nowego] Jedwabnego Szlaku, ale mówi się też o Szlaku Bursztynowym, prowadzącym z Europy Południowej na północ. Ma to być gęsta sieć szybkich kolei z Pireusu, która ma połączyć trzy morza: Adriatyk, Morze Czarne i Morze Bałtyckie. Serbia i Polska są bardzo ważnym elementem Nowego Szlaku Bursztynowego czy Jedwabnego, które gdzieś tutaj mają się przecinać.

PRZECZYTAJ: Nowy Jedwabny Szlak i Nowy Bursztynowy Szlak – kluczowe chińskie projekty dla Polski i Europy

Jak informowaliśmy, w styczniu po 18 dniach podróży do Londynu dotarł pierwszy bezpośredni pociąg towarowy z miasta Yiwu z prowincji Czeciang na wschodzie Chin. Jest to znany ośrodek handlu hurtowego. Przywiózł on kilkadziesiąt kontenerów, głównie z odzieżą, jadąc przez Kazachstan, Rosję, Białoruś, Polskę oraz Niemcy, Belgię i Francję. Tym samym, pociąg dotarł z Chin do Europu szybciej, niż dotychczas odbywa się to drogą morską.

Do czerwca ubiegłego roku z Chin przybyło do państw europejskich 1881 składów towarowych, a powróciły 502. Zabierały one m.in. niemieckie produkty mięsne, rosyjskie drewno i francuskie wina.

Gospodarkamorska.pl / Kresy.pl



  • Poleć
  • Lubię to!
  • Zgłoś nadużycie
  • Skomentuj
poczekaj cierpliwie...
Dotychczas opublikował:
Artykuły: 21486
Filmy: 103
Dźwięki: 111
Galeria: 791
Odnośniki: 8
Mapy: 3
Dokumenty: 672

asas
Ecoeconomy blog
Ecoeconomy blog
Ecoeconomy blog
Ecoeconomy blog
Ecoeconomy blog
Ecoeconomy blog
Ecoeconomy blog
Ecoeconomy blog

Wesprzyj portal:



Rejestracja

Do logowania
Użytkownik (*):
E-mail (*):
Hasło (*):
Ponownie (*):
 
O sobie
Rok urodzenia:
Miejsce zamieszkania:
Telefon:
O sobie:
Moje komunikatory
Gadu-Gadu:
GoogleTalk:
Skype:

Zaloguj się do serwisu


| Zapomniałem hasła

Witaj Gościu! Zarejestruj | Zaloguj