Burza w zachodnich mediach wymogła na chińskiej firmie przeprosiny za rasizm.

Pisaliśmyjuż o chińskiej reklamie i jej europejskiej inspiracji, sprawa jednak nie została zignorowana przez producenta proszku do prania.

Reklama pokazywała proszek, który miał być tak skuteczny, że zdołał wybielić skórę Afrykanina, zmieniając go w żółtoskórego Chińczyka. Spot wywołał duże poruszenie w zachodnich mediach, które określiły ją mianem rasistowskiej i obrażającej osoby czarnoskóre.

Chiński producent detergentu Qiaobi,początko stwierdził, że reklama nie miała na celu obrażenia kogokolwiek, nie jest rasistowska, a zachód jest zbyt wrażliwy. Jednak po fali oburzenia, ugięli się oni pod naciskami i przeprosili.

Oficjalne stanowiskoQiaobibrzmiało: “Żałujemy, że nasza reklama wywołała kontrowersję. Nie chcemy zmniejszać naszej odpoweidzalności. Reklama i towarzyczące jej kontrowersje obraziła osoby pochodzące z Afryki i chcielibyśmy za to przeprosić.” Firma dalej jednak oskarża media, które napisały o reklamie lub ją pokazały o wywołanie publicznego zainteresowania. Jak jednak dodaje: “Mamy nadzieje, że chińśkie marki w dalszym ciągu będą mogły odnosić sukcesy na rynkach międzynarodowych“. Oświadczenie wyraża również nadzieję, że internet nie będzie poświęcał już tej reklamie zbędnej uwagi.

kresy.pl / pch24.pl / usatoday.com

2 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply

  1. leszek1
    leszek1 :

    Murzyni maja dobrze rozwiniety zmysl humoru. Jestem przekonany, ze to biali idioci , zorganizowani w przedziwnych organizacjach, protestowali przeciwko “rasizmowi” w tej dowcipnej reklamie.