Nowy ranking najcenniejszych marek świata wykazał znaczne zmiany w stosunku do roku poprzedniego. Apple nie jest już jego liderem, a w pierwsze dziesiątce znalazł się jeden chiński bank państwowy.
W rankingu najbardziej wartościowych marek świata pierwsze miejsce zajął Google. Według Brand Finance w ciągu roku zarejstrował 24-procentowy wzrost wartości marki, do 109,4 miliardów dolarów, co pozwoliło koncernowi z Mountain View wrócić na pozycję lidera rankingu po sześciu latach. Drugie miejsce zajął ubiegłoroczny lider Apple, którego marka dziś warta jest 107,4 mld dol., ponosząc w tym roku stratę o 27 proc. Na trzecim miejscu znalazł się światowy potentat w e-handlu Amazon, w ostatnich latach inwestujący także w Polsce. Odnotował wzrost wartości marki o 53 proc. 87 mld dolarów warta jest marka amerykańskiej kompanii telekomunikacyjnej AT&T, która odnotowala wzrost o 45 proc., głównie wskutek ekspansji w Ameryce Połduniowej.
Na kolejnych miejscach znalazły się: Microsoft – 76,2 mld dol., Samsung – 66,2 mld. dol, Verizon – 65,8 mld. dol., Walmart 62,5 mld dol., Facebook – 61,9 mld dol., Industrial and Commercial Bank of China – 47,8 mld dol.
Czytaj także: Facebook i spodnie nie dla brytyjskich muzułmanek
money.pl/kresy.pl
Google rośnie